ZBORUL

De la etajul opt, de unde salasluiesc mai mult decat in oricare alta parte (la slujba, de!), Bucurestiul poate parea uneori chiar frumos. De unde ma uit eu nu vad insa mare lucru: privirea mi se opreste in cladirea TVR-ului. Se mai vad doar varfuri de cladiri, mai departe…si mult cer.
Sunt dati cand ma uita ‘mnezeu cu ochii pierduti aiurea pe gheam: ploua..ninge..bate o raza de soare nush’ cum..de-astea…staaaaau ca zapacitul si ma uit..nu ma strabate nici un gand atunci: stau si adun imagini. Le rumeg eu mai tarziu :)
No..de-acolo, de la etajul asta 8 vad, de obicei, doar trei soiuri de pasari:

porumbei: ii vad adunati pe locasurile de sub geamurile TVR-ului, pandind curentii, lasandu-se scurt in hau, cu aripile stranse, pieptul bombat facandu-i sa semene cu o corabie care cade de undeva, de pe cascada de la marginea lumii…aripile se deschid brusc, inainte ca intriga sa iti fi adus sufletul la gura…si isi incep jocul…

Ciorile: mai precise ca un ceas: la 5 si cinci minute izbucnesc ca un roi, prin partea stanga a turnului TVR-ului, innegrind zarea vreme de mai bine de jumatate de ora…isi cauta drumul spre locurile din marginea orasului…

Si, din cand in cand, mai vad pescarusi: pe ei intai ii aud…tipatul lor il am in sange, de acasa…numai ca in Bucuresti, pescarusii mereu mi s-au parut infranti…murdari si tristi.
Acum vreo doua zile am zvacnit auzind iar tipatul: trecuse pe langa geamul de langa mine…l-am privit doar cateva secunde.
Ziua era pur si simplu alba: soarele batea puternic in toata zapada si gheata ramasa din ninsoarea de ieri. Si in lumina asta alba, el mi-a parut cum nu se poate mai mandru si mai frumos: aripile ferme, trupul parca lucios…vantul insusi luneca supus, impotriva firii, netulburand nici o pana in acest zbor. A intors un pic ochii spre soare, dand iarasi glas tipatului departarii…al apei…
Atat.
Cateva secunde..
Poate o jumatate de ora mai tarziu avea sa devina parte din stolul scormonitorilor gunoaielor din groapa Glinei…
Dar in frantura aceea de zbor pentru mine l-a umplut pur si simplu de frumos.

(02.02.2010)

4 comentarii

Din categoria eu, jurnal

4 răspunsuri la „ZBORUL

  1. leimar

    superb…ca-ntotdeauna…

    • am eu o vaga banuiala ca aceasta scriere a placut domniei tale pentru intelegi cum simte tipatul unui pescarus un om crescut pe mal de apa 🙂
      Multumesc de gandul frumos, Maria! Si imi face placere sa te gasesc hoinarind si pe aici 🙂

  2. ,,Un om serios are puţine idei. Un om cu multe idei nu e niciodată serios.”-Paul Valery :)))

Lasă un comentariu

