Am fost si eu sa protestez…

Azi o sa va povestesc cum am fost eu sa protestez.

Deci: am aflat ca in sfarsit s-au saturat si alti amarasteni sa-si verse naduful la un pahar de vorba si au iesit sa-si urle oful. Si-am zis: hai, ma, sa mergem si noi! Sa se vada ca suntem multi! Ca ne-a ajuns amareala! Ca ni s-a facut lehamite de-atata nesimtire! Ca…de-astea! Stiti voi!

Am fost pe la fratellino, acolo astepta si Aiurashu, da-i si potoleste-o pe mama ca ne intoarcem repede si ca o sa fim cuminti (oare o sa inteleaga vreodata ca nu mai avem 10 ani???) si..HAI!

Lasam masina undeva pe langa Galeriile Orizont si da-I la pas catre Piata Universitatii. Un pic surprinsi ca vedeam masinile circuland ca si cum…nu se intampla nimic. Abia cand am ajuns aproape de Piata am inceput sa auzim “vuietul”. Se zareau deja steaguri! Oameni cocotati pe ici, pe colo, inclusiv pe “caruta cu paiate” din fata Teatrului National. Adrenalina crestea! Neastamparul la fel! Pasii parca se iuteau! M-am uitat in spate sa vad fetele companionilor mei! Cand…astia deja se oprisera sa faca poze! Ma, fi-v-ar naravul si spiritul jurnalist sa va fie, haideti sa ajungem acolo, in mijloc!

Si ajungem! Primul popas: in piata 22 decembrie, la fantana (langa facultatea de arhitectura). Se vedea un benner maaare! Cand ajung intr-un unghi sa pot citi, iaca text: “Opriti proiectul Rosia Montana”. Aha! Deci astia au venit chititi cu proiectu’! Acu intelegeam si care-i faza cu portavocile. Ca eu unul, de exemplu, nu am o scula de-aia p-acasa. Si nici unul din trupetii mei n-are. Adevaru’ ca….unde naiba sa ne ducem cu asa ceva?? Eu, la pescuit? Frate-miu in parc cand il plimba pe fi-su’? Parca-l si aud cu magaioaia: “FAANEEE! Fugi, tata, ca te bate fata!” J

Deci: Rosia Montana. Immm…sa zicem ca are legatura. Proiectu’ lu Base, de-alea de-alea. Ma, merge!

Altii: “Jos taxa auto”! Bun si asta! Merge! E bineee! Striga-ti, popor roman, ofurile!

A! Uite unii catarati pe un chiosc! Cu steaguri! Cu bennere! “Schimbarea clasei politice comuniste!”. Bravo! Uite, maa, tineretul! Ba, chiar asa! Stai un pic! Ca din astia tre’ sa aduni cate doi ca sa ajungi la varsta mea! Astia au aflat de comunism de la TV, din emisiunile de 22 decembrie, cand clasa politica isi imbraca haina patriotica. Aia cu concorde tricolore. Bai, dati-va, ma jos, de-acolo! Ca picati si va frangeti oasele alea de porumbei!

Parca-mi mai murise din entuziam un pic…cand, iaca un amic!

–          Heei! Ce faci, bre! Ai venit tu, singur, singurel? Hai stai cu noi, sa strigam, sa..

–          A, nu-s singur, bre! Is cu astia de la PNL

Mda. Logic. Ziceam eu ca-s cam multe portavoci p-acolo…

Sfat rapid cu fratellino si cu Aiurashu si hai pe malul alalalt: in fata teatrului national. Stanga-imprejur, pe la trecerea dinspre sala Dalles si …

–          Voi, voi, voi si voi, va rugam treceti alaturi pentru o scurta perchezitie!

Bai, frate, cu testoasele ninja nu te pui!

Scot eu ce am prin buzunare, ma cracanez corespunzator solicitarii, cand:

–          In buzunarul asta ce aveti?

Simtindu-l pe testos iritat (politicos, dar iritat), inainte sa duc mana la buzunar sa identific obiectul, ca nu-mi dadeam seama ce draq a putut sa-I trezeasca suspiciuni, fac repede inventarul maruntisurilor expuse pe o dala in fata mea..si imi dau seama! Fuck! Bricheta mea “punguta cu euroi” care la pipaire poate duce cu gandul la o grenada, ceva.

Si zic:

–          Bricheta!

Da’ cand sa scot obiectul buclucas, alta dandana: nevazand cum era pozitionat testosul in spatele meu, bagand mana in buzur i-am infipt cotul direct in cascheta! Noroc ca omu’ nu-si ridicase viziera! Norocul meu, ca de-I invineteam ochiu’ acu’ scriam de la ortopedie, de pe laptopul lui Aiurash. De fapt, cred ca scria Aurash dupa dictare! Ca nu cred ca-mi mai lasa mainile intregi !

Asa repede nu cred ca mi-am mai cerut vreodata scuze!

Pe testos l-a calmat repede identificarea brichetei, mai repede decat scuzele mele, ca am si inceput sa discutam un pic de fuziunea bancilor, de cum mai merg creditele (dupa cot m-am i-am si bagat repede in fata legitimatia de serviciu, in speranta ca poate are respect pentru ‘ntelectuali. Ditai idiotul si eu! Daca omul avea restante vreo doua rate? Pai nu ma punea sa bag doua ture de mersul piticului in jurul Intercontinentalului?)

Buuun!

Am depasit si momentul asta jenant (invidios pe Aiurashu, pe care, din cauza Nikon-ului atarnat de gat l-au intrebat “sunteti jurnalist?” si nu l-au crezut cand asta a zis “nu!”..si nu l-au mai perchezitionat!)

Ajungem, iaca si in fata teatrului. Aici, strigatele mai puternice decat pe malul alalalt! De fapt, cu cat inaintam, cu atat strigatele deveneau ragete. Cand am ajuns in mijlocul lor si au inceput cu “cea mai proasta meserie/ este la jandarmerie” ne-am dat seama: eram in mijlocul unei galerii! N-am stat sa ne uitam dupa fulare si am incercat sa ajungem repede mai pe margine. Nu de alta, da’ singurul imn pe care-l stiu e al Rapidului…si daca se canta altceva si greseam versurile nu mai reuseam sa ajung la testos sa-i explic cat apreciez pasiunea si respectul lui pentru sistemul bancar! Zis si facut!

Ne-am tras mai pe margine, Aiurashu s-a tras si mai pe margine, sa faca niste poze de ansamblu…si s-a tot tras pana nu l-am mai zarit! Am tras o tigara cu frate-miu, si ne foiam asa, stingheriti, cand iaca vorbe din stanga noastra:

–          Astia-s si mai nesuferiti, ca-s in civil!

Cand ne-am prins ca era vorba de noi, stiti cat de repede l-am gasit pe Aiurashu? Si in alte 15 minute eram deja in masina. Mdaaaa!

Eu inteleg sa mi-o iau ca revolutionaru’, da’ ca suporter sau ca politist under-cover, no way!

==

Si uite-asa, dragii mosului, cu amareala in suflet, dar cu multe poze interesante baturam calea-ntoarsa.

In loc de concluzie: ma, unde erau restul? Ca sa zic ca vreo doua sute or fi fost ca noi: care cate doi, care cate trei-patru…cumintei, cu fetzele la  vedere. Strigand in general aia cu “Joc Basescu!”.  Dar restul pana la vreo 1500 cat sa zic ca am prins eu la momentul acela erau asa:

–          Suporteri – care venisera sa strige ca aia stiau ei cel mai bine sa faca

–          Pustani care n-au muncit 8 ore legate dar cu telefoane cat juma din salariul meu pe o luna (si nu muncesc chiar pe nasturi)

–          “profesionistii” – alde Rosia Montana, Noua Dreapta si PNL-ul (p-astia i-am identificat eu – ca or mai fi fost si altii, foarte probabil)

–          Jandarmi

–          Jurnalisti

–          Trecatori, pur si simplu

Sau..altfel spus: am fost si eu sa protestez…dar n-am avut cu cine!

5 comentarii

Din categoria eu, printre oameni, Social

5 răspunsuri la „Am fost si eu sa protestez…

  1. mircea

    Bine aplicata zicala aia din batrani, fuga-i rusinoasa dar e sanatoasa! 🙂

  2. Pingback: Sa fiu la moda | Bloaga lu' AURASH

  3. eugen

    Si uite asa devii un falnic revolutionar ! Si cu dovezi unde mai pui .

Lasă un comentariu

