Superficial

Imi trecuse de mult dorul de duca…de ceva vreme mi-s ca un robotzel, cu mici iesiri din rutina, niscai fustrari, ciuda pe vecini necooperanti la starea mea de bine si in rest oboseala cat cuprinde.
Da’..uite, cum-necum, de-am pus de-o mica expeditie, pe mal de apa (dulce – deh, naravul!). Cu inca trei aventurieri am aterizat sambata dupa-amiaza pe malul baltii din Camineasca…Fain peisajul: un deal impadurit care se termina direct in apa, dincolo de care se intinde campia.
Am plantat cu oarecare pohta cortul meu de la care mi-am atras porecla de „Mihaitza ciresarul” -cort vechi, tip casuta, militaresc :) -, am aranjat cat de cat „tabara” (doua corturi si-o vatra de foc :) ) si m-am tras pe langa apa. Spre deosebire de peste. Care nu prea a tras in ziua ceea spre noi (aveam sa ne scoatem parleala a doua zi). Nush’ cum, dar pana nu s-a lasat soarele nu a mers vinul neam! Merita sa ne vedeti, in scaune pescaresti, in pantaloni scurti si la chieptu’ gol, oarecum prafuiti (nu prea era iarba sub copaci) dar sorbind alene feteasca neagra din pahare de sticla, cu picior! :) -unul din expeditionari e agent de vanzari pe alcoolice si avea in masina un bax de pahare, de dat cadou pe la buticari :) –
===
E, de cum se lasa seara, s-a schimbat situatia! Focul lucea vesel, aerul se mai limpezise, am facut porumb copt si cartofi in jar…maaaaa…si de n-a inceput sa curga feteasca aia! Zici ca ne facuse vreun rau, asa ne-am dat la ea :)
Si din vorba-n vorba, ia ghiciti voi unde poposi discutia ? La Eminescu, bre!
Stateau trupetii si se minunau de bijuteria ceea de poezie care graieste asa:

„La steaua care-a rasarit
E-o cale-atât de lunga,
Ca mii de ani i-au trebuit
Luminii sa ne-ajunga.

Poate de mult s-a stins în drum
În departari albastre,
Iar raza ei abia acum
Luci vederii noastre.

Icoana stelei ce-a murit
Încet pe cer se suie;
Era pe când nu s-a zarit,
Azi o vedem, si nu e….”

Adica cum, ma, baiatule, a putut sa gandeasca omul asta ASA, ATUNCI? De unde-a stiut el, ma, cum e cu lumina asta, si cum umbla ea prin univers si cat de intins e universul asta?
Ramasesem si eu pe ganduri, usor pleostit (v-am spus ca ma dadusem la vin, da? :) )…numa’ ca mie nu-mi statea mintea la fizica si astrologie…Eram cu neuronii zapaciti de alte nelinisti..

Cum de l-a dus, ma, minta pe omul asta la asa comparatie? Iaca, eu si acu stau si ma minunez…
Si cat a putut el sa iubeasca, ma, incat, aplecat pe drumul spre inainte, sa simta lumina aia incalzindu-i umarul, din spate, precum caldura palmei celui lasat in urma cand mana i-a alunecat usor, neputincios de a mai strabate drumul in doi…
Auzi ganduri si la mine, ma…in loc sa vad de fizica si astrologie…
Superficial ca intotdeauna…
============================================
„Tot astfel când al nostru dor
Pieri în noapte-adânca,
Lumina stinsului amor
Ne urmareste înca.”

2 comentarii

Din categoria eu, in_vino_veritas

2 răspunsuri la „Superficial

  1. Superficial? Eu as zice ca de fapt a fost mai mult un ” in vino veritas” .
    Reconfortanta descriere a unei escapade care si-a castigat prin scrisul tau, titlul de ” memorabila” .
    Salut cu toata emotia eminesciana de care ma stiu capabila scriitura ta de azi.
    P.S. incep sa inteleg de ce am devenit un cititor fidel al tau.

    • Te astept oricand, cu drag, Sonia! Si felul in care sunt povestite conteaza, dar memorabilitatea oricarei expeditii, parfumul amintirilor si intensitatea trairilor de-atunci rezida, cred eu, in primul si im primul rand in oamneii pe care i-ai avut atunci, acolo, langa tine. Oamenii fara de care nu ai fi fost decat un contemplator solitar al unui moment dintr-o zi oarecare.
      Uite, am sa rascolesc jurnalele calatoriilor vechi si am sa urc vreo doua povestiri de pe drumurile tarii 🙂

Lasă un comentariu

