Poveste cu un cub şi o sferă

Ne-am prăbuşit din alte vise
Cu trupul răstignit pe mit
Tot încercând să recreăm himere
Cu irisul de ploi strivit

Şi, însetaţi de lungi deşerturi,
Ne-am repezit să ne sorbim;
Pândeam cuvintele din muguri
– N-aveam răbdare să-ncolţim –

Ne-am bâjbâit cu palme strâmbe
Rămase-aşa din răni mai vechi
– Flămânde braţe se-aruncau
S-adune gemete perechi…

……………………………

În liniştea ce se lăsase
Amurgul odihnea pe-un pat
O jumătate dintr-o sferă
Şi-un cub aproape sfărâmat…

8 comentarii

Din categoria versuri

8 răspunsuri la „Poveste cu un cub şi o sferă

  1. foarte reusita poezia!se vede ca ai deja un stil format

  2. tre sa imi fac neaparat timp sa te citesc (asta printre pregatirile de nastere:))

    • deocamdata…nu prea ai ce citi …blogul a fost infiintat ieri :-). Ce-i drept, pana vor aparea idei noi, voi mai urca din ceea ce am scris deja.
      Pregatiri de nastere, zici? Asa mai zic si eu! 🙂 Felicitari! Sincere si nedisimulate!

  3. Ultima strofa face toti banii (toate karmele am vrut sa zic). Mie dimpotriva mi se pare ca esti in cautarea unui stil. Daca ramai la poezia cu faorma fixa ar mai trebui slefuit pe ici pe colo. Sunt niste ruperi de ritm care pe mine unul ma deranjeaza. Versul trei din prima strofa e mai lung fata de celelalte cu doua silabe si asta strica armonia. In rest sunt cateva imagini frumoase (pandeam cuvintele din muguri, cu irisul de ploi strivit), dar cateva alaturari fortate ca sa iasa rima. Ultima strofa e aproape perfecta.

    • Total de acord cu domnia ta! Din pacate pentru mine, trebuie sa recunosc ca sunt un poet „dupa ureche”. Imi lipseste clar studiul (mai ales cele despre ritm) si poeziile mele sunt astfel tributare acestei lipse. Nu cred ca trebuie sa mai precizez ca mi-am promis sa ma intorc asupra multor versuri…dar ca asta nu s-a intamplat mai niciodata. Sper sa ma „indrept” cu timpul. Se spune ca inaintand in varsta devenim mai rabdatori..si mai intelepti, nu?
      Multumesc frumos pentru comentariu!

    • Viorel, omul are stil, însă trăirea din care s-a născut poemul a fost îndeajuns de puternică să răzbată pe alocuri prin stil…zic! 😛

      • 🙂 Traiere vei gasi in oricare din poeziile mele. Nu imi aduc aminte sa fi scris vreodata altfel. Ba nu! Stai ca mint! Am scris vreo 2-3 poezii „la comanda” pentru iubitele unor prieteni 😛 -ca fiind din partea acestora, bineinteles-
        Dar, in general, nu pun mana pe stilou sa zic: „hai ca azi vreau sa sciu o poezie” 🙂

Lasă un comentariu

